Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Τ.Π.Ε. κι εμείς

Το 2000 το Συμβούλιο των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνήλθε στη Λισαβόνα και έθεσε τον στόχο της Ένωσης για το 2010:                                 
      "Η Ε.Ε. πρέπει να καταστεί η πλέον ανταγωνιστική δύναμη διεθνώς μέσα (και) από το μετασχηματισμό των εκπαιδευτικών της δομών"
Το Συμβούλιο της Στοκχόλμης όρισε τις προϋποθέσεις επίτευξης αυτού του στόχου:
       1. Αλλαγή των δομών της εκπαίδευσης σε ποιοτικό επίπεδο με βελτίωση:
         Εξοπλισμού
         Τρόπων αξιοποίησης των τεχνολογικών πόρων
         Επάρκειας εξειδικευμένου προσωπικού
         Επιλογής των αναγκαίων δεξιοτήτων και ένταξή τους στα αναλυτικά προγράμματα
2. Διευκόλυνση της πρόσβασης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση
με  δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση
3. «Άνοιγμα» του εγχειρήματος στον κόσμο με
         Ξεπέρασμα των γλωσσικών φραγμάτων
         Σύνδεση με τον κόσμο της ανοιχτής αγοράς εργασίας

Βασισμένες στις παραπάνω προϋποθέσεις είναι οι στόχοι της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση: 
         Να αναπτύξουν την ικανότητα να οργανώνουν δυναμικά περιβάλλοντα μάθησης
         Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να διδάξουν
         Να συντελούν στην οργάνωση του σχολικού προγράμματος και να το προσαρμόζουν
         Να επικοινωνούν ουσιαστικά με τους γονείς και τους κοινωνικούς εταίρους
         Να ικανοποιούν τις απαιτήσεις της δια βίου μάθησης και της ειδικής αγωγής

Βεβαίως, σε όλες τις χώρες και στη δική μας, απαιτήθηκαν και απαιτούνται μετασχηματισμοί σε γενικότερο επίπεδο: 
         Υψηλής ποιότητας εξοπλισμοί και δίκτυα
         Προσαρμογή θεσμικού πλαισίου
         Παραγωγή ειδικού εκπαιδευτικού λογισμικού, δημιουργία και συντήρηση – επικαιροποίηση εκπαιδευτικών περιβαλλόντων
         Προσαρμογή των προγραμμάτων των Παιδαγωγικών Σχολών
         Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και στελεχών
         Προσαρμογή διοικητικών δομών
         Αλλαγή γενικότερης νοοτροπίας και στάσεων απέναντι  στις νέες τεχνολογίες και το ρόλο των εκπαιδευτικών

Σχετικοί σύνδεσμοι:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου