Το 2000 το Συμβούλιο των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνήλθε στη Λισαβόνα και έθεσε τον στόχο της Ένωσης για το 2010:
"Η Ε.Ε. πρέπει να καταστεί η πλέον ανταγωνιστική δύναμη διεθνώς μέσα (και) από το μετασχηματισμό των εκπαιδευτικών της δομών"
Το Συμβούλιο της Στοκχόλμης όρισε τις προϋποθέσεις επίτευξης αυτού του στόχου:
1. Αλλαγή των δομών της εκπαίδευσης σε ποιοτικό επίπεδο με βελτίωση:
• Εξοπλισμού
• Τρόπων αξιοποίησης των τεχνολογικών πόρων
• Επάρκειας εξειδικευμένου προσωπικού
2. Διευκόλυνση της πρόσβασης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση
• Ξεπέρασμα των γλωσσικών φραγμάτων
• Σύνδεση με τον κόσμο της ανοιχτής αγοράς εργασίας
Βασισμένες στις παραπάνω προϋποθέσεις είναι οι στόχοι της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση:
• Να αναπτύξουν την ικανότητα να οργανώνουν δυναμικά περιβάλλοντα μάθησης
• Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να διδάξουν
• Να συντελούν στην οργάνωση του σχολικού προγράμματος και να το προσαρμόζουν
• Να επικοινωνούν ουσιαστικά με τους γονείς και τους κοινωνικούς εταίρους
• Να ικανοποιούν τις απαιτήσεις της δια βίου μάθησης και της ειδικής αγωγής
Βεβαίως, σε όλες τις χώρες και στη δική μας, απαιτήθηκαν και απαιτούνται μετασχηματισμοί σε γενικότερο επίπεδο:
• Υψηλής ποιότητας εξοπλισμοί και δίκτυα
• Προσαρμογή θεσμικού πλαισίου
• Παραγωγή ειδικού εκπαιδευτικού λογισμικού, δημιουργία και συντήρηση – επικαιροποίηση εκπαιδευτικών περιβαλλόντων
• Προσαρμογή των προγραμμάτων των Παιδαγωγικών Σχολών
• Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και στελεχών
• Προσαρμογή διοικητικών δομών
• Αλλαγή γενικότερης νοοτροπίας και στάσεων απέναντι στις νέες τεχνολογίες και το ρόλο των εκπαιδευτικών
Σχετικοί σύνδεσμοι:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου